5 Şubat 2012 Pazar

Kerevizin mis gibi taze kokusunu çok seviyorum hele lezzeti bambaşka.Bende kerevizin olmadığı zamanlarda bu lezzeti tadabilmek ve şifasından yararlanmak için onu kurutup kullanıyorum.Baharat kullandığım her yemekte çorbada v.s



KEREVİZİN FAYDALARI
* C vitamini yönünden oldukça zengin olan kereviz, vücudun günlük C vitamini ihtiyacının % 15 ini karşılar.
* Cinsel gücü arttırır ve cinsel isteği kamçılar,
* İç salgı bezlerini, özellikle böbrek üstü bezlerini çalıştırır,
* Sinir yorgunluğunu engeller,
* Kanı pisliklerden temizler,
* Akneleri geçirici ve cildi temizleyici özelliği vardır,
* Böbrek taşı ve kumunun kolay düşürülmesini sağlar,
* Diyet uygulayanların zayıflamasını kolaylaştırır,
* Unutkanlığa iyi gelir,
* İdrarı söker,
* Kan ve süt yapar,
* Karaciğeri temizler,
* Yüksek tansiyona iyi gelir,
* Romatizmayı tedavi edici etkisi vardır,
* Uykusuzluğu giderir,
* Baş ağrılarını geçirir,
* Mideyi güçlendirir.

6 yorum:

aksungur46 dedi ki...

hiç atmam kereviz saplarını ben de kuruturum ve her etli,tavuklu yemeklere,çorbalara koyarım tadı çok güzel oluyor.ayrıca kerevizin her türlü yemeğine de bayılırım leyloşum

halime dedi ki...

yüreğine sağlık canım.ne ğüzel bilğiler.sağolsın...

siyah kuğu dedi ki...

hiç kerevizin bu kadar faydalı olduğunu bilmiyordum,çayınıdamı yapsak acaba:) olurmuki acaba limonla falan fikirdi aklıma geliverdi :) sevgiler...

Noblesse dedi ki...

kerevizi ben de çok severim ama kurutmak aklıma gelmemişti, teşekkürler.

Noblesse dedi ki...

teşekkür ederim sana zahmet vermek istemem.

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

ellerine sağlık hiç kurutmak aklıma gelmedi süpersin:)